Praktyczne Porady

Cała prawda o zdrowym odżywianiu

Zdrowe odżywianie sprzyja naszemu dobremu samopoczuciu i pozwala sprawnie funkcjonować całemu organizmowi, jednak czy naprawdę trzeba rezygnować z przyjemności spożywania smacznych posiłków, aby cieszyć się dobrym zdrowiem?

Wielu osobom wydaje się, że zdrowe odżywianie polega na rezygnacji z wszelkich przyjemności i jest zarezerwowane jedynie dla bogaczy mogących pozwolić sobie na kupowanie tylko produktów Bio oraz Eko. Tak naprawdę wszyscy możemy zdrowo się odżywiać, nie spędzając w kuchni długich godzin i nie wydając setek złotych na jedzenie.
Zdrowa dieta oparta na produktach sezonowych

Na każdym bazarze kupimy zdrowe, smaczne i dodatkowo nasze polskie produkty, które są doskonałą podstawą odpowiednio zbilansowanej diety. Wcale nie musimy żywić się zagranicznymi „wynalazkami”, aby zdrowo się odżywiać – rodzime warzywa i owoce, zboża, mięso i pochodzące nie z Azji, a naszego polskiego Bałtyku ryby zapewnią nam masę składników odżywczych i sprawią, że na dobre zapomnimy o diecie opartej na szybkich przekąskach i barowych smakołykach.

Dobrze zbilansowana dieta pozwala dostarczyć do organizmu wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych, czyli białka, węglowodanów, tłuszczów oraz witamin i minerałów, bez których nie mogą przebiegać procesy metaboliczne. Warto pamiętać, że nie tylko produkty z certyfikowanych upraw ekologicznych są zdrowe – równie wartościowe dla naszego zdrowia będą produkty oferowane przez lokalnych producentów żywności, ale ważne, aby nie były nadmiernie przetworzone.

Chude mięso i ryby, nabiał oraz pełne ziarna to podstawa zdrowej diety osób, które nie są alergikami. Nie warto na wszelki wypadek rezygnować z glutenu i spożywania produktów z laktozą, gdyż zdrowy człowiek czerpie z nich korzyści dla swojego zdrowia. Decyzja o stosowaniu diety eliminacyjnej musi opierać się na badaniach, a nie modzie, która często ulega zmianie i nie ma żadnego medycznego uzasadnienia.

5 wskazówek, które pomogą Ci przejść na zdrową dietę

  • Jedź dużo warzyw i owoców, które są źródłem witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego.
  • Pamiętaj o częstym piciu wody mineralnej (minimum 1,5 litra na dobę).
  • Pilnuj stałej pory spożywania posiłków.
  • Komponuj dietę na podstawie różnorodnych produktów spożywczych jak pełne ziarna, kasze, ciemne makarony, mięso i ryby oraz kiszonki.
  • Unikaj białej mąki, białego cukru, nadmiaru soli, słodyczy i wypieków cukierniczych, tłuszczów trans oraz fast-foodów.

Chcąc zdrowo się odżywiać, nie musisz żywić się jedynie kiełkami, sałatą oraz tofu. Zdrowy człowiek nie musi także rezygnować z mięsa, jajek, naturalnego kakao, nabiału, masła oraz innych uważanych za szkodliwe produktów spożywczych o ile sięga po nie z umiarem i prowadzi aktywny tryb życia.

Jeżeli chcesz nauczyć się przygotowywać zdrowe i smaczne posiłki oraz poszukujesz wartościowych porad dotyczących zdrowego odżywiania, już dziś odwiedź stronę jedzmy-zdrowo.pl i sprawdź najnowsze przepisy na smaczne dania, które przygotujesz z ogólnodostępnych i tanich składników. Przekonaj się, że wiele potraw tradycyjnej kuchni polskiej możesz przygotować w o wiele lżejszej wersji, sprawdź przepisy na dania z każdej kuchni świata i wybierz swoje menu, które pozwoli Twojemu organizmowi sprawnie funkcjonować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *